dilluns, 5 de març del 2007

Influència de YouTube

Com ja avançava en una de les intervencions anteriors al bloc, l'impacte que ha tingut la pàgina web YouTube en la nostra societat actual ha estat tal que, fins i tot, agencies de publicitat han utilitzat aquest mitjà de difusió de videos per a "inspirar-se" en l'elaboració d'anuncis tals com el que aquí presento.

Després del famosíssim video (i ho dic perquè ha estat vist més de 13 milions de vegades) d'origen mexicà anomenat Edgar se cae que parteix, com a mínim en aparença, d'una situació totalment inesperada i esporàdica, una companyia de publicitat ha creat un spot idèntic al video (bé, amb una petita diferència). Això demostra l'enorme creixement de la video-difusió i, fins a quin punt, la globalització i la facilitat de distribuir informació arreu del món, han arrelat a la nostra societat prenent una importància de primer ordre. Aquí deixo els videos prtagonistes de la famosa juguesca publicitària: Edgar se cae... o no?

Edgar se cae


Edgar Emperador


Aquest, però, no és l'únic exemple d'aquesta importància que ha assolit YouTube en el món audiovisual i, en aquest cas, per a la publicitat. Suposo que està en ment de tots l'anunci d'Audi en el qual surt el cotxe en qüestió avançant per un carrer i tocant una melodia força coneguda per tot el món. Aquest anunci, aparentment molt original, ha extret la idea d'un video penjat a YouTube on surt un home en patins que fa sonar una de les peces més famoses de Mozart usant diverses ampolles, com en el cas d'Audi, vaja...

Spot Audi S3 265cv In Crescendo


Mozart sobre patins


Així que, si voleu penjar qualsevol video a YouTube, penseu en patentar-lo abans perquè el furt d'idees està a l'ordre del dia...